Ogólne Warunki Handlowe
- POSTANOWIENIA WSTĘPNE
1.1
Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem: www.mamasbaby.pl (zwany dalej „Sklepem Internetowym”),.
1.2
Sklep prowadzi Spółka E-commerce heroes s.r.o., z siedzibą : V zahrádkách 1952/50, 130 00 Praga, Republika Czeska, REGON: 27409317, VAT UE: CZ27409317, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym przy Sądzie Miejskim w Pradze, sekcja C, nr. 111390 (zwana dalej „Sprzedającym“).
1.3
Kontakt ze Sprzedawcą odbywa się poprzez:
- adres poczty elektronicznej: info@mamasbaby.pl
- pod numerem telefonu: +48 504 346 493 (Po-Pt od 9:00 do 16:00)
- stronę sklepu internetowego pod adresem: www.mamasbaby.pl
1.4
Niniejszy Regulamin reguluje wzajemne prawa i obowiązki Sprzedającego i osoby fizycznej, która zawiera Umowę sprzedaży (zakupu towarów) jako konsument (zwanej dalej "Kupującym") za pośrednictwem Sklepu Internetowego, przy użyciu jej interfejsu (zwanego dalej „Interfejsem Sklepu”).
1.5
Regulamin nie ma zastosowania do przypadków, w których osoba, która kupuje towary od Sprzedającego, jest osobą prawną lub osobą fizyczną, która kupuje towary bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.6
Postanowienia Regulaminu stanowią integralną część Umowy sprzedaży. Wszelkie odstępstwa od postanowień zawartych w Umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
1.7
Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z momentem opublikowania jego zmienionej wersji i ma zastosowanie tylko do Umów sprzedaży zawartych po dniu publikacji nowej wersji Regulaminu.
1.8
Do Umów sprzedaży zawartych w Sklepie Internetowym mają zastosowanie w szczególności, ale nie wyłącznie: niniejszym Regulamin, ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. Nr 16, poz. 93; tekst jednolity z dnia 21 czerwca 2024 r., Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827; tekst jednolity z dnia 7 grudnia 2023 r., Dz.U. z 2023 r. poz. 2759, z późn. zm.).
1.9
Składając zamówienie, Kupujący oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE I POUCZENIA
2.1.
Zakup towarów jest możliwy wyłącznie za pośrednictwem Interfejsu Sklepu.
2.2.
W Interfejsie Sklepu Sprzedawca może zapewnić możliwość wystawienia oceny określonych towarów przez konsumentów. W przypadku zapewnienia dostępu do takiej oceny Sprzedający wskazuje również, czy weryfikuje te oceny i w jaki sposób są one weryfikowane. W przypadkach, w których Sprzedający dostarczył konsumentowi produkt do przetestowania w celu uzyskania recenzji, Sprzedający oznacza te recenzje jako sponsorowane.
- KONTO KLIENTA
3.1.
Kupujący, na podstawie rejestracji w Sklepie internetowym, może uzyskać dostęp do swojego konta klienta (zwanego dalej „Kontem Klienta”). Ze swojego Konta Klienta Kupujący może składać zamówienia na produkty. Jeżeli aktualny Interfejs Sklepu na to pozwala, Kupujący może również zamawiać produkty bezpośrednio z Interfejsu Sklepu nie dokonując rejestracji.
3.2.Podczas rejestracji Konta Klienta i zamawiania towarów Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą, wymaganych informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych w Koncie Klienta w przypadku jakiejkolwiek zmiany danych. Informacje podane przez Kupującego w Koncie Klienta i przy zamawianiu towarów są uznawane przez Sprzedającego za obowiązujące.
3.3.
Dostęp do Konta Klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego Konta Klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za dostęp do Konta Klienta przez osoby trzecie.
3.4.
Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z jego Konta Klienta.
3.5.
Sprzedający może usunąć Konto Klienta, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta już ze swojego Konta Klienta przez okres conajmniej 12 miesięcy lub jeśli Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z Umowy sprzedaży (kupna) i Regulaminu.
3.6.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto Klienta może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w przypadku niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sklepu Internetowego.
- INFORMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW I CEN
4.1
Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne cechy, są wymienione w katalogu Sklepu Internetowego. Ceny towarów zawierają podatek VAT, wszystkie powiązane opłaty oraz koszty zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter nie mogą one zostać zwrócone w zwykły sposób pocztą. Ceny towarów obowiązują przez okres ich wyświetlania w Sklepie internetowym. Postanowienie to nie wyklucza negocjacji Umowy sprzedaży (zakupu towarów) na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
4.2
Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów są wskazane w Sklepie Internetowym. Informacje na temat kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów wymienionych w Sklepie Internetowym są ważne tylko w przypadkach, gdy towary są dostarczane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
4.3
Rabaty/promocje/korzyści (zwane dalej łącznie „Rabatem”) obowiązują zgodnie z ich warunkami wyłącznie w określonym czasie lub do wyczerpania zapasów towarów. O ile Sprzedający i Kupujący wyraźnie nie stwierdzą lub nie uzgodnią inaczej, pojedyncze rabaty nie mogą być łączone.
4.4
Rabaty i punkty lojalnościowe nie mają zastosowania, zgodnie z prwem, do preparatów do początkowego żywienia niemowląt i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego.
- ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
5.1
Kupujący, przy zawieraniu Umowy w Sklepie Internetowym, wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość. Koszty poniesione przez Kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem Umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty połączenia telefonicznego) ponosi Kupujący. Koszty te nie są wyższe niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Kupujący, zgodnie z art. 11 ustawy o prawach konusmenta.
5.2
Kupujący zamawia towary w następujący sposób:
- za pośrednictwem swojego Konta Klienta, jeśli wcześniej zarejestrował się w Sklepie internetowym,
- wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.
5.3
W zamówieniu należy podać następujące informacje:
a. informacje o kupowanych produktach (za pomocą przycisku „Dodaj do koszyka” Kupujący zaznacza produkty, których zakupem jest zainteresowany;
b.informacje o cenie towarów, kosztów wysyłki, sposobie płatności, kwoty całkowitej i żądanym sposobie dostawy towarów; informacje te wprowadza się podczas składania zamówienia,informacje o cenie, kosztach wysyłki i kwocie całkowitej są podawane automatycznie na podstawie produktów wybranych przez Kupującego, sposobu dostawy i płatności;
c. dane identyfikacyjne i kontaktowe Kupującego wykorzystywane w celu umożliwienia Sprzedającemu dostarczenia zamówionego towaru, w szczególności imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail.5.4
Podczas tworzenia zamówienia Kupujący może modyfikować i sprawdzać dane aż do momentu złożenia zamówienia. Po sprawdzeniu, naciskając przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, Kupujący składa zamówienie. Naciskając przycisk, Kupujący potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem i Zasadami ochrony danych osobowych, które są regulowane przez Sprzedającego w osobnym dokumencie - Warunki (zasady) ochrony danych osobowych. Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” wszystkie podane w zamówieniu informacje zostaną przesłane do Sprzedającego.
5.5
Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedający prześle Kupującemu powiadomienie o otrzymaniu tego zamówienia, na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Powiadomienie to jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie Umowy. W załączniku do powiadomienia znajduje się aktualny Regulamin Sprzedającego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta dopiero po otrzymaniu zamówienia przez Sprzedającego. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego jest dostarczane na adres e-mail Kupującego. Umowa sprzedaży zostaje zawarta poprzez potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego na adres e-mail Kupującego. W potwierdzeniu zamówienia Sprzedający wskazuje Kupującemu następujące informacje:
a. rodzaj i ilość zamówionego towaru,
b. łącznej cenie zamówionych towarów,
c. sposobie i terminie zapłaty ceny,
d. sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy,
e. kosztach zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość - kosztach zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter towary te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą,
f. przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową (rękojmi),
g. istnieniu i treści gwarancji, jeżeli obowiązuje dla danego towaru,
h. możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
5.6
W przypadku, gdy którekolwiek z wymagań określonych w zamówieniu nie może zostać spełnione, Sprzedający prześle Kupującemu, na jego adres e-mail, zmienioną ofertę. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję Umowy sprzedaży, która może zostać zawarta, poprzez wysłanie Sprzedającemu na jego adres e-mail podany w Regulaminie, potwierdzenie przyjęcia tej oferty.
5.7
Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie wyłącznie telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskazanych w punkcie 1.3 niniejszego Regulaminu.
5.8
W przypadku, gdy Sprzedający popełnił oczywisty błąd techniczny przy podawaniu ceny produktu w Sklepie internetowym, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu za tę oczywiście błędną cenę, nawet jeśli zgodnie z Regulaminem Kupującemu wysłano automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia. Sprzedający bez zbędnej zwłoki poinformuje Kupującego o błędzie i prześle Kupującemu poprawioną ofertę na adres e-mail Kupującego. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję Umowy sprzedaży, która może zostać zawarta, poprzez wysłanie Sprzedającemu na jego adres e-mail podany w punkcie 1.3 Regulamiu, potwierdzenie przyjęcia tej oferty.
5.9
W niektórych przypadkach Sprzedający umożliwia skorzystanie z rabatu na zakup towarów przy użyciu kodu rabatowego. Aby rabat został przyznany, Kupujący musi wpisać kod rabatowy w predefiniowanym polu przy składaniu zamówienia. W przypadku wpisania prawidłowego kodu rabatego w odpowiednim polu przez Kupującego i spełnienia warunów rabatu, rabat zostanie uwzględniony w cenie zakupu.
- WARUNKI PŁATNOŚCI I DOSTAWA TOWARÓW
6.1
a. Cena towarów (zwana dalej „Ceną Zakupu”) oraz wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie Umowy sprzedaży, mogą zostać uregulowane przez Kupującego w następujący sposób:płatność bezgotówkowa, z góry przelewem na konto Sprzedającego, o czym Kupujący zostanie poinformowany w powiadomieniu o otrzymaniu zamówienia;
b. płatność bezgotówkowa kartą kredytową;
c. bezgotówkowa płatność online przelewem bankowym w wybranych bankach, które Sprzedający oferuje Kupującemu podczas składania zamówienia;
d. płatność bezgotówkowa za pośrednictwem e-portfela ShoptetPay;
e. płatność bezgotówkowa za pośrednictwem e-portfela Google Pay;
f. płatność bezgotówkowa za pośrednictwem Mplatba, czyli płatności mobilnej operatora T-mobile.
Zapłata Ceny Zakupu powinna nastąpić w terminie 72 godzin od momentu złożenia zamówienia przez Kupującego.
6.2
Szczegółowe informacje na temat metod płatności są dostępne w Sklepie internetowym w sekcji „Metody płatności” i stanowią integralną część Regulaminu.
6.3Wraz z ceną zakupu Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Sprzedającemu kosztów związanych z dostawą towarów w ustalonej wysokości. O ile wyraźnie nie określono inaczej, Cena Zakupu zawiera również koszty związane z dostawą towarów.
6.4
W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej Kupujący powinien postępować zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy tej usługi, a w przypadku płatności przelewem bankowym online zgodnie z instrukcjami banku, w którym Kupujący posiada konto (ta metoda płatności jest możliwa tylko w wybranych bankach, wymienionych w Sklepie internetowym Sprzedającego w sekcji „Metody płatności”).
6.5
W przypadku płatności bezgotówkowej, z góry przelewem na konto Sprzedającego, Kupujący jest zobowiązany do zapłaty Ceny Zakupu wraz z podaniem tytułu płatności.
6.6
W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie Kupującego do zapłaty Ceny Zakupu uznaje się za spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym Sprzedającego.
6.7
W przypadku, gdy Kupujący zalega z zapłatą Ceny Zakupu, Sprzedający wysyła przypomnienie na adres e-mail Kupującego (podany podczas zamawiania towarów), w którym Sprzedający wzywa Kupującego do zapłaty Ceny Zakupu. W przypadku, gdy Kupujący nie zapłaci Ceny Zakupu po drugim przypomnieniu (tj. w terminie określonym w drugim przypomnieniu o obowiązku zapłaty ceny zakupu), Sprzedający anuluje zamówienie. Sprzedający poinformuje Kupującego o anulowaniu zamówienia pocztą elektroniczną.
6.8
W przypadku zamówienia przez Kupującego produktu z krótkim terminem ważności (tj. krótszym niż 3 miesiące do upływu terminu przydatności do spożycia lub terminu ważności, w momencie zamawiania tych produktów), nie obowiązuje produra określona w pkt 6.7. W takich przypadku Sprzedający jest uprawniony do anulowania zamówienia niezwłocznie po stwierdzeniu, że Kupujący zalega z zapłatą Ceny Zakupu.
6.9
Sprzedający nie wymaga od Kupującego żadnego zadatku ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata kosztów zakupu przed wysyłką towarów nie stanowi zadatku.
6.10
Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy - fakturę z zakupu towarów dokonanych na podstawie Umowy sprzedaży i prześle ją w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego.. Sprzedający jest płatnikiem podatku VAT.
6.11
Dostawa towarów jest możliwa wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
6.12
Wyboru metody dostawy dokonuje się podczas procesu składania zamówienia. Sprzedający przewiduje następujące formy dostawy:
a. wysyłka przez InPost Paczkomat,
b. wysyłka Kurierem Poczty Polskiej,
c. wysyłka kurierem GLS.
Szczegółowe warunki i ceny wysyłki przy użyciu wyżej wskazanych przewoźników można znaleźć w Sklepie Internetowym w sekcji „Dostawa“.
6.13
Dostępne metody dostawy mogą zależeć od wybranej przez Kupującego metody płatności i miejsca dostawy oraz wagi zamówionych towarów.
6.14
Całkowity czas dostawy towarów do Kupującego składa się z czasu przygotowania zamówienia do wysyłki przez Sprzedającego i dostawy towarów przez przewoźnika.
6.15
Czas dostawy towarów zawsze zależy od ich dostępności oraz wybranej metody dostawy i płatności (dostawa towarów do Kupującego jest możliwa dopiero po dokonaniu pełnej płatności, chyba że uzgodniono inaczej). Dostawa towarów zostanie zrealizowana w najkrótszym możliwym czasie w zależności od dostępności towarów i możliwości operacyjnych Sprzedającego, zwykle dostawa towaru zajmuje 2-5 dni roboczych, w wyjątkowych przypadkach czas dostawy może być dłuższy. W przypadku wystąpienia siły wyższej Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie towarów.
6.16
Koszt wysyki towaru, w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru, jest wskazany w zamówieniu Kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego. W przypadku uzgodnienia sposobu dostawy na podstawie specjalnego żądania Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy.
6.17Jeżeli na podstawie Umowy sprzedaży Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego, to Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy jego dostawie. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
6.18
Po otrzymaniu towaru od przewoźnika, Kupującemu obowiązany jest zbdać przesyłkę, sprawdzić integralnośćopakowania towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad, jest obowiązany niezwłoczne powiadomić o tym fakcie przewoźnika. W przypadku stwierdzenia, że opakowanie zostało naruszone, Kupujący może nie przyjąć od przewoźnika przesyłki. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw Kupującego wynikających z odpowiedzialności za wady towaru oraz innych praw Kupującego wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
6.19
W przypadku, gdy Kupujący naruszy swój obowiązek odbioru przesyłki, z wyjątkiem przypadków określonych w pkt 6.18, nie będzie to skutkować naruszeniem zobowiązania Sprzedającego do dostarczenia towarów Kupującemu. Jednocześnie brak odbioru Towarów przez Kupującego nie stanowi odstąpienia od Umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. Jednakże w takim przypadku Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy kupna z powodu istotnego naruszenia Umowy przez Kupującego. Jeśli Sprzedający zdecyduje się skorzystać z tego prawa, odstąpienie jest skuteczne w dniu, w którym Sprzedający dostarczy Kupującemu oświadczenie o odstąpieniu. Odstąpienie od Umowy spredaży nie ma wpływu na prawo do Sprzedającego do dochodzenia kosztów dostawy i prawo Sprzedajacego do dochodzenia odszkodowania za ewentualne szkody wynikające z nieodebrania towaru przez Kupującego.
6.20
Kupujący nabywa prawo własności towarów poprzez zapłatę pełnej Ceny Zakupu towarów, w tym kosztów dostawy, ale nie przed odbiorem towarów. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towarów przechodzi na Kupującego w momencie odbioru towarów lub w momencie, gdy Kupujący był zobowiązany do odbioru towarów, ale z naruszeniem Umowy sprzedaży nie zrobił tego.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
7.1
a. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nie można odstąpić od Umowy sprzedaży, w przypadku:
b. zamówienia towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Kupującego lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta);
c. zamówienia towaru łatwo psującego się lub towaru o krótkim terminie przydatności do użycia (art. 38 ust. 1 pkt 4 ustawy o prawach konsumenta) ;
d. zamówienia towaru,, który po dostawie, ze względu na swój charakter, został nieodwracalnie zmieszane z innymi produktami (art. 38 ust. 1 pkt 6 ustawy o prawach konsumenta);
e. zamówienia towaru w zapieczętowanym opakowaniu, który ze względów zdrowotnych lub higienicznych, po ich naruszeniu przez Kupującego, nie nadaje się do zwrotu (art. 38 ust. 1 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta);
f. zamówienia nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu go Kupującemu (art. 38 ust. 1 pkt 9 ustawy o prawach konsumenta); Zamówienia treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał Kupującemu potwierdzenie, o którym mowa w 15 ust. 1 i 2albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta (art. 38 ust. 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta).
7.2
Jeżeli nie zachodzi żadna z okoliczności określonych w pkt 7.1 Regulaminu, Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od dnia, w którym Kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez Kupującego, inna niż przewoźnik, odbierze przesyłkę, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. ..
7.3
Odstąpienie od Umowy sprzedaży należy przesłać Sprzedającemu w terminie określonym w pkt 7.2 Regulaminu. Kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży dostarczonego przez Sprzedającego, ale nie jest do tego zobowiązany. Odstąpienie od Umowy sprzedaży Kupujący powinien przesłać na adres e-mail lub na adres siedziby lub też adres miejsca zwrotu towaru wskazany w Regulaminie. Kupujący może również skorzystać z elektronicznego formularza odstąpienia od umowy opublikowanego w sklepie internetowym w sekcji „Zwrot produktów i reklamacje”. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Kupującemu fakt otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Kupującego.
7.4
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży umowę uważa się za niezawartą. Kupujący odeśle lub przekaże Sprzedającemu towar bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia odstąpienia od umowy. Miejscem zwrotu towarów jest: E-commerce heroes s.r.o., s.r.o., V zahrádkách 1952/50, 130 00 Praga - Radotín. Termin określony w poprzednim zdaniu zostaje zachowany, jeśli Kupujący wyśle towar przed jego upływem. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy sprzedaży, Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towaru Sprzedającemu, nawet jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać zwrócony zwykłą drogą pocztową. Sprzedający wskazuje, że nie przyjmuje przesyłek (zwrotów) za pobraniem.
7.5
W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z art. 7.2 i 7.3. Regulaminu, Sprzedający zwróci środki pienieżne otrzymane od Kupującego w ciągu czternastu (14) dni od dnia odstąpienia przez Kupującego od Umowy sprzedaży w taki sam sposób, w jaki Sprzedający otrzymał je od Kupującego. Sprzedający dokona zwrotu płatności Kupującemu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. . Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
7.6
Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.7Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
7.8
Sprzedający ma prawo do potrącenia z kwoty za zwracany towar, kwoty odpowiadającej obniżeniu wartości towaru, jeśli doszło doszło do uszkodzenia towaru przez Kupującego.
7.9
Jeśli wraz z towarem Kupujący otrzymuje prezent, to przy odstąpieniu od Umowy sprzedaży jest on zobowiązany do jego zwrotu.
7.10
Sprzedający jest uprawniony do anulowania zamówienia z powodu:
a. wyczerpania zapasów,
b. niedostępności towaru
c. zaprzestania produkcji lub importu towaru przez producenta, importera lub dostawcę towaru.
Sprzedający niezwłocznie poinformuje Kupującego o anulowaniu zamówienia za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego przez Kupującego w zamówieniu i zwróci Kupującemu w ciągu 14 dni od powiadomienia o anulowaniu zamówienia wszystkie środki, w tym koszty dostawy, otrzymane od Kupującego na podstawie Umowy w ten sam sposób lub w sposób określony przez Kupującego.
7.11
Integralną częścią Regulaminu jest Pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy oraz Wzór formularz odstąpienia od Umowy.
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO ZA WADY TOWARU - RĘKOJMIA
8.1
Prawa i obowiązki stron Umowy, w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania Umowy, regulują odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o Prawach konsumenta.
8.2
Jeżeli przedmiotem zakupu jest ruchomość, która jest połączona z treścią cyfrową lub usługą treści cyfrowych w taki sposób, że bez nich nie mogłaby spełniać swoich funkcji (zwana dalej „produkt cyfrowy”), przepisy o odpowiedzialności Sprzedającego za wady stosuje się również do dostarczania treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, nawet jeżeli są one dostarczane przez osobę trzecią. Nie dotyczy to sytuacji, gdy z treści Umowy sprzedaży i charakteru rzeczy wynika, że są one dostarczane osobno.
8.3
a. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towary, w momencie ich odbioru, są wolne od wad. W szczególności Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że w momencie odbioru towaru przez Kupującego:
b. produkty posiadają cechy uzgodnione przez strony, a w przypadku braku uzgodnienia, posiadają cechy opisane przez Sprzedajacego lub producenta lub oczekiwane przez Kupującego ze względu na ich charakter i na podstawie przeprowadzonej przez nich reklamy;
c. produkty nadają się do celu, do którego Sprzedający podaje, że mają być używane lub do którego są one zwykle używane;
d. produkty odpowiadają pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone w odniesieniu do uzgodnionej próbki lub wzorca;
e. produkty są w odpowiedniej ilości, miary lub wagi; produkty są dostarczane z takimi akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcjami montażu i innymi instrukcjami użytkowania, jakich Kupujący może zasadnie oczekiwać;
f. produkty są zgodne z wymogami prawa;
g. nie są obciążone prawami osób trzecich.
8.4
Sprzedający ponosi również odpowiedzialność wobec Kupującego za wszelkie wady spowodowane niewłaściwym montażem lub instalacją, które według Umowy sprzedaży zostały przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność. Dotyczy to również sytuacji, gdy montaż lub instalacja zostały przeprowadzone przez Kupującego, a wada jest spowodowana brakiem dostarczonej instrukcji przez Sprzedającego lub dostawcę treści cyfrowych lub usługi treści cyfrowych, jeśli przedmiot ma cechy cyfrowe.
8.5
Jeżeli wada ujawni się w ciągu dwóch lat od daty odbioru towaru przez Kupującego, rzecz uznaje się za wadliwą w momencie odbioru towaru przez Kupującego, chyba że charakter rzeczy lub wady to wykluczają.
8.6
Jeśli przedmiotem zakupu jest przedmiot o cechach cyfrowych, Sprzedający zapewni, że uzgodnione aktualizacje treści cyfrowych lub usługi dotyczące treści cyfrowych zostaną Kupującemu dostarczone. Oprócz uzgodnionych aktualizacji Sprzedający zapewni, że Kupujący po otrzymaniu produktu otrzyma aktualizacje, które są niezbędne do zachowania przez produkt cech, o których mowa w pkt 8.3 Regulaminu, oraz że Kupujący zostanie powiadomiony o ich dostępności:
a. przez okres dwóch lat, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych ma być świadczona nieprzerwanie przez określony czas na podstawie Umowy sprzedaży, a jeżeli uzgodniono, że będzie ona świadczona przez okres dłuższy niż dwa lata - przez cały ten okres;
b. jednorazowo - tak długo, jak Kupujący może racjonalnie oczekiwać, jeżeli treści cyfrowe lub usługa dostarczania treści cyfrowych mają być świadczone na podstawie Umowy sprzedaży; ocenia się to zgodnie z charakterem i celem przedmiotu, charakterem treści cyfrowych lub usługi dostarczania treści cyfrowych oraz z uwzględnieniem okoliczności towarzyszących zawarciu Umowy sprzedaży i charakteru zobowiązania.
8.7
Postanowienia art. 8.6 Regulaminu nie mają zastosowania, jeśli przed zawarciem Umowy sprzedaży Sprzedający wyraźnie powiadomił Kupującego, że aktualizacje nie będą dostarczane, a przy zawieraniu Umowy kupna Kupujący wyraźnie zgodził się na to.
8.8
Jeśli Kupujący nie dokona aktualizacji w rozsądnym terminie, nie przysługują mu żadne prawa z tytułu wady, która powstała wyłącznie w wyniku braku aktualizacji. Nie ma to zastosowania, jeśli Kupujący nie został powiadomiony o aktualizacji lub konsekwencjach braku aktualizacji lub nie dokonał aktualizacji lub nie dokonał prawidłowej aktualizacji z powodu wady instrukcji. Jeżeli treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych mają być świadczone nieprzerwanie przez określony czas na podstawie Umowy kupna i jeżeli wada ujawni się lub wystąpi w okresie, o którym mowa w art. 8.6.1 i art. 8.6.2 Regulaminu, treści cyfrowe lub usługę treści cyfrowych uznaje się za świadczone wadliwie.
8.9
Kupujący może reklamować wadę, która ujawniła się w ciągu dwóch lat od odbioru towaru. Jeśli przedmiotem zakupu jest rzecz o cechach cyfrowych i jeśli zgodnie z Umową sprzedaży treści cyfrowe lub usługa treści cyfrowych ma być świadczona w sposób ciągły przez określony czas, Kupujący może reklamować wadę, która pojawia się lub objawia w treściach cyfrowych w ciągu dwóch lat od ich otrzymania. Jeśli świadczenie ma być wykonywane przez okres dłuższy niż dwa lata, Kupujący ma prawo reklamować wadę, która pojawi się lub ujawni w tym okresie.
8.10
Jeżeli produkt ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady..
8.11
Sprzedający usunie wadę w rozsądnym czasie po jej wskazaniu, tak aby nie powodować znacznych niedogodności dla Kupującego, biorąc pod uwagę charakter produktu i cel, w jakim Kupujący go nabył. Sprzedający odbierze produkt na własny koszt w celu usunięcia wady. Jeżeli wymaga to demontażu produktu, której montaż został wykonany zgodnie z charakterem i przeznaczeniem rzeczy przed ujawnieniem się wady, Sprzedajacy zdemontuje wadliwą część i zamontuje naprawioną lub nową albo pokryje koszty takiego montażu.
8.12
Kupujący może żądać stosownego obniżenia Ceny Zakupu lub odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli:
a. Sprzedający odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej zgodnie z art. 8.11 Regulaminu;
b. wada pojawia się wielokrotnie;
c. wada stanowi istotne naruszenie Umowy sprzedaży; lub z oświadczenia Sprzedającego lub
d. z okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znacznych niedogodności dla Kupującego.
Żądanie obniżenia ceny powinno pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
8.13
Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży jeżeli wada jest nieistotna.
8.14
Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy sprzedaży, Sprzedający zwróci Kupującemu Cenę Zakupu bez zbędnej zwłoki po otrzymaniu towaru lub po tym, jak Kupujący udowodni mu, że wysłał produkt.
8.15
Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji w każdym zakładzie, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe ze względu na asortyment sprzedawanych produktów lub świadczonych usług, a nawet w swojej siedzibie. Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie złożenia reklamacji, ze wskazaniem daty złożenia reklamacji, jej treści, żądanego przez Kupującego sposobu załatwienia reklamacji oraz danych kontaktowych Kupującego w celu udzielenia informacji o sposobie załatwienia reklamacji.
8.16
Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać rozpatrzona, a Kupujący musi zostać o tym poinformowany w ciągu czternastu (14) dni od daty złożenia reklamacji..
8.17
Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.
8.18
Sprzedający lub inna osoba może również udzielić Kupującemu gwarancji jakości, w uzupełnieniu jego praw wynikających z rękojmi za wady towaru.
8.19
Jeżeli czas, przez który produkt może być używany, jest podany na sprzedanym produkcie, na jego opakowaniu, w dołączonej instrukcji lub w reklamie, Sprzedający lub inna osoba jest odpowiedzialna wobec Kupującego za to, że przy normalnym użytkowaniu produkt zachowa swoje funkcje przez ten okres.
8.20
Kupujący nie jest uprawniony do skorzystania z uprawnień wynikających z rękojmii za wady towaru, jeśli przed przyjęciem towaru wiedział, że jest on wadliwy lub jeśli sam spowodował wadę.
8.21
Kupujący nie jest również uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmii za wady towaru:
a. w przypadku towarów sprzedawanych po niższej cenie, z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę,
b. związanych ze zużyciem, spowodowanym normalnym użytkowaniem produktu,
c. w przypadku produktu używanego, za wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, które produkt miał w momencie jego otrzymania przez Kupującego,
d. jeżeli uniemożliwia to charakter produktu.
8.22
Kupujący może złożyć reklamację za pomocą formularza opublikowanego w Sklepie Internetowym w sekcji „Zwrot produktów i reklamacje” (https://www.mamasbaby.pl/zwrot-produktow-i-reklamacje/) lub pocztą elektroniczną na adres: info@mamasbaby.pl lub pocztą na adres: e-commerce heroes s.r.o., V zahrádkách 1952/50, 130 00 Praga - Radotín.
8.23
Sprzedający wskazuje, że nie przyjmuje przesyłek wysłanych do Sprzedającego za pobraniem.
- INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY
9.1
Sprzedający w stosunku do Kupującego nie jest związany żadnymi kodeksami dobrych praktyk, w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczcywym praktykom rynkowym (Dz.U. Nr 171, poz. 1206; tekst jednolity z dnia 7 kwietnia 2023 r., Dz.U. z 2023 r. poz. 845).
9.2
Reklamacje konsumentów rozpatrywane są przez Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej. Reklamacje można przesyłać na adres elektroniczny Sprzedającego. Sprzedający przesyła informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego na adres elektroniczny Kupującego. Sprzedający nie ustala innych zasad rozpatrywania reklamacji.
9.3
Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umów sprzedaży właściwym organem jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z siedzibą pod adresem: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, adres internetowy: uokik@uokik.gov.pl. Do rozstrzygania sporów między Sprzedającym a Kupującym, wynikających z umowy sprzedaży, można wykorzystać internetową platformę znajdującą się pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.4
Punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich), jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, z siedzibą pod adresem: pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, adres internetowy: uokik@uokik.gov.pl
- DOSTARCZANIE WIADOMOŚCI
10.1
Kupującemu mogą być dostarczane wiadomości na jego adres elektroniczny.
- WYSYŁANIE INFORMACJI HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIE
11.1
Kupujący może wyrazić zgodę na przesyłanie przez Sprzedającego informacji handlowych na adres elektroniczny lub numer telefonu Kupującego.
11.2
Sprzedający realizuje swoje obowiązki prawne związane z ewentualnym przechowywaniem plików cookies na urządzeniu Kupującego poprzez odrębny dokument - Zasady ochrony danych osobowych.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1
Jeśli stosunek ustanowiony Umową kupna zawiera element międzynarodowy, strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej. Wybór prawa zgodnie z poprzednim zdaniem nie pozbawia Kupującego, który jest konsumentem, ochrony zapewnianej przez przepisy prawne, których nie można wyłączyć w drodze Umowy i które w przeciwnym razie miałyby zastosowanie w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych.
12.2
Wszelkie prawa do strony internetowej Sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logotypów oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedającego. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób strony internetowej lub jej części bez zgody Sprzedającego.
12.3
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji w sklep internetowy osób trzecich lub korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. Kupujący nie może stosować żadnych działań, które mogłyby mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie sklepu internetowego i nie może wykonywać żadnych czynności, które mogłyby pozwolić jemu lub osobom trzecim na ingerencję lub nieuprawnione korzystanie z oprogramowania lub innych elementów składających się na sklep internetowy oraz korzystanie ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego celem lub przeznaczeniem.
12.4
Umowa sprzedaży, w tym Regulamin, są archiwizowane przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie są dostępna. Jednakże Kupujący zawsze otrzyma pocztą elektroniczną Regulamin i potwierdzenie zamówienia, a zatem zawsze będzie miał dostęp do Umowy sprzedaży bez pomocy Sprzedającego. Sprzedający zaleca, aby zawsze archiwizować sobie potwierdzenie zamówienia i Regulamin.
12.5
Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu jest lub stanie się nieważne, wątpliwe lub nieskuteczne, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za nieważne, wątpliwe lub nieskuteczne, w życie wejdzie postanowienie, którego znaczenie będzie najbardziej zbliżone do niego najbardziej zbliżone.
12.6
Sprzedający wypełnia wobec Kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie Ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej jako „RODO”) dotyczący przetwarzania danych osobowych Kupującego w celu realizacji Umowy sprzedaży, w celu negocjacji Umowy sprzedaży oraz w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych Sprzedającego poprzez wydanie specjalnego dokumentu - Zasady ochrony danych osobowych.
12.7
Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2024 r. Prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu pozostają nienaruszone.
Praga, dnia 1.11.2024 r.